Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Frances E.; McAnally, Pat
InstitutionIllinois State Univ., Normal.
TitelArt for the Handicapped: Final Report, May, 1978 through July, 1979.
Quelle(1979), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArt Activities; Art Education; Art Teachers; Conceptual Schemes; Dance; Drama; Handicapped Children; Inservice Teacher Education; Models; Music; Program Descriptions; Special Education Teachers; Teacher Workshops; Theater Arts
AbstractThe report describes an Illinois State University project for special education teachers and art teachers, which focused on arts programs for handicapped children. Project goals were to familiarize participants with basic characteristics of children with different handicaps, to facilitate communication between art and special education teachers, to familiarize participants with effective art education methods, to increase first hand knowledge of art activities appropriate for handicapped children, to emphasize the importance of the arts as a learning facilitator, and to develop a model for use in the training of special education and art teachers in all areas of the arts (music, drama, dance/movement, and visual arts). The project consisted of a series of workshops involving multimedia presentations, discussions, and other activities. (DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: